Entry #7 : akhirnya kembali!!



WAHHH!!! lame sudah aku x tulis blog nie.. dah bape bulan ntah.. al maklum la bz keje.. abg berkejaye.. hehe~ tapi xpe.. ari nie aku kasi one shot.. apadahal.. huhu~

ari nie aku nak cite mcm2.. tapi aku start ngan ape keje yg smp aku bz sgt nie?? (konon) start dari mcm mane aku dapat keje la ek.. ari 2 aku saje je nak test2 market mtk keje.. aku apply la kat gribbles pathology nie (company aku skang la!!) tba2 dalam smgu lpas apply dia kol suh dtg interbiu.. agak terkezut gak.. sbb aku x sangka pun.. aku pun pegy la interbiu 2.. dia interbiu aku dekat 2 jam.. mcm haram.. smp mati akal aku.. mcm2 dia tanya.. yg dia tanya 2 aku x bape nak kisah sgt la.. yg lagi memeningkan kepala otak aku nie, dia kasi racun skit punya baek supaya aku x smbg blaja.. tp jiwa gua kental bai.. aku tetap nak smbg.. huhu~

lbh krg dalam 2 ke 3 hari pas2 (x bape nak igt) aku pun dia suh masuk keje.. dalam hujung bulan 4.. dengan gaji basic rm*tut*.. mane bleh bgtau.. x bley2.. hehe.. banyak benda menarik dan banyak mende x menarik.. bia aku cite mende yg menarik dlu.. menariknye kat snie, aku dapat blaja mcm2.. dari benda yg plg basic smp prgkt bdk degree punya.. best.. plg best aku blaja tgk morphology blood cell ngan senior aku (aku x smp tahap leh tgk morpho lg).. serius, terbaik.. mcm2 benda2 pelik kita jmpa.. x same mcm ape yg aku blaja masa kat kolej dlu.. aku kat snie aku hustler kat blood bank.. ape je test kasi kat aku.. gua bleh buat pejam mata gne kaki bai.. hahaha~ (poyo je, padahal byk lg x tau..) ada 1 section nie plak name nye "setup".. yg nie bahagian FBC, retic count, dengue sme la.. aku x bape nak ske tempat nie.. sbb tepon dia mcm haram.. asyik nak berbunyik je.. aku rasa mcm nak berdiri atas tepon sambil jerit "jahanam korg sme tepon snie buat ape".. huhu~ aku senaraikan ape yg aku dah blaja ngan blum..


blood bank
*blood grouping
*antibody screening

*direct antiglobulin
*G6PD
*crossmatching
*blood group, screen and hold

setup
*FBC and Retic count
*making slide

*esr manual and auto
*dengue antibody Ig
G/IgM
*dengue antigen
*malaria antig
en
*monospot/infectious mononucleosis

p/s : nie je kot yg aku igt.. hahaha~

benda yg x bestnye plak.. ada 1 je.. hangpa smua nak tau ka?? huhuhu.. sample dia yg datang mcm haram punya banyak.. aku smp nak termuntah nak buat.. huhu~ aku kasi skali gambar dia utk korg teliti dan hayati ok.. 2 je untuk permulaan.. aku nak g minum dlu.. daa~





yang nie sample pg shaja..

0 comments: